Jdi na obsah Jdi na menu
 


Jak hubnout stehna

 Stehna jsou právě mezi těmi partiemi, které jaksi přibírají pozoruhodně rychle. Někdo by možná řekl až „samy od sebe“. Ve velké nevýhodě jsou zde zejména ženy, jejichž genetická struktura jako by byla skoro určena k přibírání tuků.

To je samozřejmě nadsázka. Je to trochu jinak, přesto je pravdou, že ženy tloustnou „jednodušeji“. Podívejme se na to více zblízka.

Spousta lidí (ač je to překvapivé) věří, že zhubnout se dá právě tím, že se budete dřít jako koně. Velmi mnoho cvičení by logicky mělo vyústit ve velkou ztrátu tuku – to je ovšem chyba.

Věřte nebo ne, když příliš mnoho cvičíte, spalujete více cukru než tuku. Tento cukr se jmenuje glykogen a tělo mu při spalování dává větší přednost nežli zásobám tuku. Proč? Z historického hlediska to tak bylo výhodnější a zajišťovalo to přežití jednotlivce.

Jak tedy zhubnout stehna? Člověk se musí více soustředit na ty typy cvičení, které jsou spíše pomalejší a dlouhodobější. Tělo tak má dostatek času a místo glykogenu se vrhne na spalování usazeného (přebytečného) tuku.

Mezi dobré cvičení takového rázu patří například rychlejší chůze nebo jízda na kole. Přičemž je vždy důležité dbát na to, aby nebylo napětí příliš vysoké. Jinými slovy, aby váš srdeční tep nebyl příliš vysoký.